1600x600_pilatesnew

Pilates
Skonsam funktionell träning som kombinerar styrka, rörlighet och koordination med fokus på bålen, stabilisering av bäckenet och kontroll av bukmuskulaturen. Du får bra hållning, blir stark och smidig i hela kroppen.

Alla kan träna Pilates – kvinnor, män, unga, gamla, motionärer och elitidrottare. Träningsformen har även visat sig vara effektiv som rehabträning vid rygg- och nackbesvär. Många sjukgymnaster, kiropraktorer, naprapater och läkare rekommenderar Pilates.

Klassen passar såväl nybörjare som vana deltagare.

Cirkel TABATA 
Här tränar du styrka och kondition med hjälp av tabata intervaller. Energigivande musik och en drivande ledare där du belastar hjärta och lungor. Här förstärker du din uthållighet i specifika muskelgrupper med samma övningar i 4 veckors intervaller för att öka chansen till förbättring. Under passet får du jobba i flera olika positioner som på ett varierat sätt tränar konditionen och styrkan.
Passar såväl nybörjare som vana deltagare.

All-in-one

Rörlighet, kondition, uthållig ,styrketräning allt i ett! Rakt och teknikenkelt. Passet är alltid funktionellt utformat och har en atletisk inrikting.

Passar såväl nybörjare som vana deltagare.

Cirkelträning 
En funktionell och fokuserad fysträning med redskap och kroppsviktsövningar i intervallform.
Under passet tränar du i ditt eget tempo så du behöver inte tänka på takten i musiken, du jobbar efter din förmåga. Klassen passar såväl nybörjare som vana deltagare.

Zumba 
En bred mix världens alla danser i låg och högintensiva rörelser som är lätta att följa. Klassen är enkel att hänga med i, och låg- och högintensiva rörelser mixas i intervaller. Latinska rytmer med mycket energi!Ett komplett träningspass med kondition, muskelstyrka, balans, flexibilitet. Passar såväl nybörjare som vana deltagare.

Funktionell träning 
Fokuserad rörlighetsträning för hela kroppen. Genom dynamiska rörelser både med och utan vikter för bättre kontakt med musklerna och nerverna. Du ökar din kroppsmedvetenhet och du får även bonusträning för magmuskulaturen.Passar både nybörjare och vana deltagare.

Gymping
Ett energifyllt, effektivt och figurformande pass som ger en härligt känsla!Varje pass bygger på utvalda superövningar för varje kroppsdel som ger maximalt resultat med minimala rörelser.

Passar såväl nybörjare som vana deltagare.

Yoga
Ett fokuserat och dynamiskt pass med klassiska yogaövningar, asanas och som bygger på Ashtanga-yogans grunder. Bättre kroppskännedom andning, rörlighet, stabilitet och balans.

Passets asanas är säkra och funktionella och passar såväl nybörjare som erfarna yogisar.

Lunch Express
Maximal träning under 45 min. Med ett högintensivt och snabbt tempo varieras träningen med olika styrkemoment både med och utan vikter.

Passar såväl nybörjare som vana deltagare, men viss träningsvana är en fördel då tempot är högt och även belastningen.

HIT
HIT (HögIntensiv Träning) har en atletisk inriktning med moment från klassisk fysträning och intervallpass. Styrka, kondition och rörlighet i intervaller med hög belastning med redskap som skivstänger, kettlebells och stepbrädor.

Passar såväl nybörjare som vana deltagare, men viss träningsvana är en fördel då tempot är högt och även belastningen.

Välkomna att provträna 1 vecka gratis via bokning eller ring 08-767 5008 för en gratis konsultation.