1600x600_pilatesnew

Pilates

Måndagar 08.30-09.30
Skonsam funktionell träning som kombinerar styrka, rörlighet och koordination med fokus på bålen, stabilisering av bäckenet och kontroll av bukmuskulaturen. Du får bra hållning, blir stark och smidig i hela kroppen.

Alla kan träna Pilates – kvinnor, män, unga, gamla, motionärer och elitidrottare. Träningsformen har även visat sig vara effektiv som rehabträning vid rygg- och nackbesvär. Många sjukgymnaster, kiropraktorer, naprapater och läkare rekommenderar Pilates.

Klassen passar såväl nybörjare som vana deltagare.

Lunch Express

Måndag, Onsdag, Fredag 12.00-12.45
Maximal träning under 45 min! Med ett högintensivt och snabbt tempo varieras träningen med olika styrkemoment både med och utan vikter.

Passar såväl nybörjare som vana deltagare, men viss träningsvana är en fördel då tempot är högt och även belastningen.

Styrka, Del 1/3

Måndagar 18.00-19.00

Skivstångs träning, teknikenkelt och får dig att ge allt och lite till.

Du använder du dig av skivstång, viktplattor och kroppsviktövningar för att maximera din muskelstyrka. Du kommer bli förvånad över hur mycket du kan tänja dina gränser.

Athletiskt styrka, Del 2/3

Onsdagar 18.00-19.00

Explosiv spänstträning som gör dig snabbare och starkare. Här använder vi oss av steplåda, viktplattor och hantlar som redskap för att öka intensiteten. Maximera din uthållighet genom kroppsviktövningar som utmanar din kondition. 

HIIT, Del 3/3

Lördagar 09.00-09.45
HIIT (Hög Intensiv Intervall Träning) har en atletisk inriktning med moment från klassisk fysträning och intervallpass. Styrka, kondition och rörlighet i intervaller med hög belastning med redskap som skivstänger, kettlebells och stepbrädor.

Passar såväl nybörjare som vana deltagare, men viss träningsvana är en fördel då tempot är högt och även belastningen.

Cirkel TABATA 

Torsdagar 18.30-19.30
Här tränar du styrka och kondition med hjälp av tabata intervaller. Energigivande musik och en drivande ledare där du belastar hjärta och lungor. Här förstärker du din uthållighet i specifika muskelgrupper med samma övningar i 4 veckors intervaller för att öka chansen till förbättring. Under passet får du jobba i flera olika positioner som på ett varierat sätt tränar konditionen och styrkan.
Passar såväl nybörjare som vana deltagare.

All-in-one

Tisdagar 18.00-19.00 & Lördagar 10.00-11.00

Rörlighet, kondition, uthållig ,styrketräning allt i ett! Rakt och teknikenkelt. Passet är alltid funktionellt utformat och har en atletisk inrikting.

Passar såväl nybörjare som vana deltagare.

Cirkelfys

Tisdagar 09.00-09.45
En funktionell och fokuserad fysträning med redskap och kroppsviktsövningar i intervallform.
Under passet tränar du i ditt eget tempo så du behöver inte tänka på takten i musiken, du jobbar efter din förmåga. Klassen passar såväl nybörjare som vana deltagare.

Zumba 
Onsdagar 19.00-20.00

En bred mix världens alla danser i låg och högintensiva rörelser som är lätta att följa. Klassen är enkel att hänga med i, och låg- och högintensiva rörelser mixas i intervaller. Latinska rytmer med mycket energi!Ett komplett träningspass med kondition, muskelstyrka, balans, flexibilitet. Passar såväl nybörjare som vana deltagare.

Funktionell träning 

Torsdagar 09.00-10.00
Fokuserad rörlighetsträning för hela kroppen. Genom dynamiska rörelser både med och utan vikter för bättre kontakt med musklerna och nerverna. Du ökar din kroppsmedvetenhet och du får även bonusträning för magmuskulaturen.Passar både nybörjare och vana deltagare.

Gymping 

Onsdagar 09.00-10.00

Fredagar 09.00-10.00
Ett energifyllt, effektivt och figurformande pass som ger en härligt känsla!Varje pass bygger på utvalda superövningar för varje kroppsdel som ger maximalt resultat med minimala rörelser.

Passar såväl nybörjare som vana deltagare.

Yoga

Tisdagar 19.00-20.00

Söndagar 10.00-11.20
Ett fokuserat och dynamiskt pass med klassiska yogaövningar, asanas och som bygger på Ashtanga-yogans grunder. Bättre kroppskännedom andning, rörlighet, stabilitet och balans.

Passets asanas är säkra och funktionella och passar såväl nybörjare som erfarna yogisar.

Välkomna att provträna vår gruppträning 1 vecka gratis via bokning eller ring 08-767 5008 för en gratis konsultation.